فهم اقتصاد از دریچه نهادی

سعید نایب، استادیار دانشگاه

فهم اقتصاد از دریچه نهادی

سعید نایب، استادیار دانشگاه

فهم اقتصاد از دریچه نهادی

ده روز مهرگردون افسانه است و افسون
نیکی به جای یاران ، فرصت شمار یارا


کتاب " تحولات تکنولوژی و آینده توسعه در ایران " نوشته سعید نایب و فرشاد مومنی، که از اعضاء فعال هیات علمی دانشگاه اقتصاد، نوشته شده است.

 این کتاب، با نگاهی کاربردی به میانی و اصول اقتصادی ، مبتنی بر ارزیابی نظریه ها و مبانی آن به اتکای ظرفیت های بالفعل و بالقوه ی موجود در کشور ‌ با هدف انتقال بهتر مفاهیم، برای دانشجویان و همچنین علاقه‌مندان این حوزه تالیف و به چاپ رسیده است. 
این اثر در پنج فصل به پرسش‌هایی درباره شناخت، قابلیت‌ها،‌ منابع توسعه و چگونگی بهره گیری از مسائل اقتصادیپیش روی کشور ایران از گذشته تا کنون  پرداخته است.

کتاب با عنوان‌های «اصول و مبانی»، «توسعه و ارزیابی نظریه های رقیب»، «نهادگرایی جدید و تبیین آینده»، «روندهای اقتصاد ایران» و «تبیین آینده اقتصاد ایران» ابتدا ماهیت آینده از منظر عدم قطعیت ها و نااطمینانی ها، مورد بررسی قرار گرفته، سپس درباره مفهوم و جایگاه فناوری در تحولات جوامع سخن رفته و « گاه نویسندگان به تبیین نحوه تاثیرگذاری نهادها بر فناوری از طریق ساختار ساختار و مفهوم حقوق مالکیت، چگونگی کارآمدی حقوق مالکیت و نهادهای تاثیرگذار بر حقوق مالکیت پرداخته اند.

در ادامه برخی از روندها در اقتصاد ایران مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به روندهای کنونی جهان، تصویری از مهم ترین متغییرهایی که نقش اساسی در آینده خواهند داشتدر این کتاب اشاره دارد.
چاپ نخست
 « تحولات تکنولوژی و آینده توسعه در ایران » با شمارگان 1000 نسخه در 174 صفحه، به بهای 14 هزار تومان به همت انتشارات «نشر نهادگرا» منتشرشده است.

سعید نایب

نظرات  (۱)

عالیییی
خسته نباشید استاااد

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.